OBLAST ŘÍZENÍ A SPRÁVY
- udržovat naplněnost tříd, pokračovat v propagaci práce školy,
- spolupracovat se zřizovatelem na kulturním životě obce rozšiřovat portfolio celoškolních tradic (prohlubovat propojení prvního a druhého stupně školy), Den dětí, akademie, pohádková škola, dále spolupráce s obcí na projektech týkajících se školy, dětského hřiště a sportovišť úprava pozemku školy,
- pracovat na tvorbě projektů k získání dotací z fondů EU (vybavenost školy, mezinárodní spolupráce, profil regionu),
- zlepšovat vybavení školy pro názornost a efektivitu výuky, aktualizovat učební pomůcky, doplňovat knihovny, modernizovat vybavení jednotlivých součástí školy,
- zdokonalovat řídící činnost, zvyšovat aktivní podíl pracovníků na řízení a zlepšování práce školy,
- hodnotit a inovovat strategie a plány pro realizaci ŠVP,
- zajistit podíl pracovníků na strategickém řízení a vlastním hodnocení školy, delegovat výkonné kompetence na co nejnižší úrovně řízení,
- pravidelně vyhodnocovat personální rizika a přijímat opatření k jejich odstraňování, zejména v oblasti odborné kvalifikace pedagogů a věkové struktury.
OBLAST VZDĚLÁVÁNÍ
- motivovat žáky k aktivní účasti na různých soutěžích (sportovních, výtvarných) a oceňovat jejich úspěchy,
- zaměřit se na podporu funkčních gramotností u žáků, zejména ve čtenářské, matematické, sociální, přírodovědné, informační gramotnosti a ve schopnosti komunikace v cizích jazycích,
- zajišťovat účinnou individuální péči žákům s výukovými problémy a vývojovými poruchami učení dle doporučení PPP,
- sledovat kvalitu práce pedagogických pracovníků a ovlivňovat její růst, uplatňovat ve výuce nové alternativní metody, smysluplně využívat a sledovat DVPP, zaměřovat samostudium pedagogů a vytvářet pro ně podmínky,
- průběžně pracovat na inovacích školního vzdělávacího programu a na strategiích jeho rozvoje, na základě zkušeností pracovníků a požadavků rodičů, v závislosti na skladbě žáků, identifikovat a vyhodnocovat silné a slabé stránky školy,
- systematicky hodnotit dosahované výsledky ve všech vzdělávacích oblastech a sledovat úspěšnost účastníků vzdělávání, výstupy pro hodnocení získávat z více zdrojů, analyzovat důvody neprospěchu, zaměřit se na prevenci školní neúspěšnosti, zejména u žáků, kteří dlouhodobě vykazují vysokou míru neúspěšnosti,
- výchovu ke zdraví zaměřit na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti dětí a žáků, v rámci prevence se zaměřit na prevenci rizikového chování dětí a žáků (užívání návykových látek, šikana apod.).
OBLAST SOCIÁLNÍ
- vytvářet ve škole přátelskou atmosféru a ovzduší spolupráce mezi dětmi, pracovníky školy a rodiči,
- vést děti k morálním hodnotám a pozitivnímu vztahu ke světu, k lidem a k přírodě rozvíjet environmentální výchovu,
- dbát na součinnost rodiny a školy, usilovat o soulad ve výchovném působení, prohloubení zájmu rodičů o dění ve škole,
- trvale posilovat pocit sounáležitosti se školou,
- zohledňovat vnější prostředí (sociální, regionální),
- odstraňovat sociální, zdravotní a bezpečnostní bariéry,
- zpracovat a vyhodnocovat koncepci domácí přípravy,
- zřídit školské poradenské pracoviště pro poskytování poradenských služeb rodičům i žákům,
- spolupracovat i s dalšími partnery při vytváření vzdělávací nabídky, zejména zájmové činnosti.
Cíle
- rozvoj podmínek ke vzdělávání ekonomické zdroje, kulturnost a vybavenost prostředí, hygiena,
- preventivně předcházet problémům pomocí neustálé údržby budovy školy,
- zaměřit se na školu a její okolí z hlediska estetické výchovy a využití,
- usilovat o získání dalších finančních prostředků pomocí nejrůznějších projektů a grantů,
- zvýšit objem prostředků získaných vlastní hospodářskou činností a od sponzorů,
- zvyšování kvalifikovanosti pedagogů, rozvoj pedagogických dovedností pedagogů a odborných znalostí pracovníků školy, využívání znalostí ze speciální pedagogiky,
- rozvoj podpůrné, poradenské a konzultační činnosti školy žákům, zákonným zástupcům,
- rozvoj týmové spolupráce a kolegiálních vztahů ve škole,
- rozvoj informačního systému a prezentace školy, public relations.
Strategie
OBLAST PEDAGOGICKÁ
- podporovat dovednost samostatné práce žáků, využívat ji jako východisko vzdělávání
- vytvořit systém vedoucí k účinnější výchově v oblastech ekologie, rasové a náboženské snášenlivosti, xenofobie, úcty k lidem a k přírodě, k vytvářeným hodnotám,
- příznivá atmosféra, individuální přístup, alternativní postupy,
- rozvoj tvořivosti, samostatné práce, sebevzdělávání, dialogu, kooperace, aktivit dětí, talentovaných dětí,
- preventivně předcházet kázeňským problémům vytipování problémových dětí, společné působení, včas informovat rodiče,
- trvale vytvářet podmínky pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami,
- zaměřit se na prevenci rizikového chování,
- zohledňovat vzdělávací potřeby dětí cizinců.
OBLAST MATERIÁLNĚ TECHNICKÁ
- každoročně určovat priority ve vybavování v souladu s hospodárným, účelným čerpáním rozpočtu, zkvalitňovat vybavení tříd,
- zajišťovat bezpečné prostředí pro vzdělávání a zdravý sociální, psychický i fyzický vývoj všech účastníků vzdělávání,
- zajistit obnovu ICT vybavenosti,
- získávání sponzorů na konkrétní akce školy, zvýšit podíl dalších osob na financování školy,
- zaměřovat se na využívání nabízených možností, zejména EU fondů a projektů vyhlašovaných MŠMT.
OBLAST PERSONÁLNÍ
- promyšleně vybírat případné nové pracovníky školy,
- podpora získání předepsané kvalifikace pro výkon zaměstnání pedagogů,
- promyšleně a rovnoměrně delegovat jednotlivé úkoly na zaměstnance, podněcovat jejich rozvoj,
- motivovat zaměstnance průhledný a jasný systém vyplácení mimotarifních složek platu,
- vypracovaný kontrolní systém ve všech oblastech činnosti školy,
- v systému odměňování podporovat realizaci ŠVP,
- další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit na společné vzdělávání celého pedagogického týmu, dále se zaměřit na získávání oprávnění k výkonu specializovaných činností.
OBLAST EKONOMICKÁ
- získávat a zvyšovat kladný hospodářský výsledek školy z obecní dotace a využívat ho pro rozvojové programy školy nebo pro fond odměn pracovníků školy,
- spolupracovat s obcí při financování oprav budovy a zařízení školy,
- zlepšení hospodářského výsledku využíváním prostor školy pro jiné účely (pronájem).
OBLAST INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ A KONTAKTŮ S VEŘEJNOSTÍ
- spolupráce s okolními školami a školskými zařízeními, výměna zkušeností pedagogů, společné akce,
- prezentace školy, vytváření image,
- stálá obnova a aktualizace internetových stránek školy,
- vysoká věcná i formální úroveň výstupů ze školy (výroční zprávy, info v tisku, na internetu),
- vytváření pozitivního obrazu o škole prezentace školy, propagace v médiích, akce pro pedagogy, akce pro širokou veřejnost.
Koncepční záměry projednán se školskou radou a zřizovatelem.
Duchcov 1. 1. 2015
razítko
podpis
Mgr. Veronika Prchalová,
ředitelka školy